Thursday, December 10, 2009

MENGHAYATI DOA QUNUT


Maksudnya:

"Ya Allah, tunjukkanlah aku sebagaimana orang yang telah Engkau tunjuki. Sejahterakanlah aku sebagaimana orang yang telah Engkau sejahterakan. Pimpinlah aku sebagaimana orang yang telah Engkau pimpin. Berkatilah hendaknya untukku apa-apa yang telah Engkau berikan kepadaku. Jauhkanlah aku daripada segala kejahatan yang telah Engkau tetapkan.

Sesungguhnya hanya Engkau sajalah yang menetapkan, dan tidak sesiapa pun yang berkuasa menetapkan sesuatu melainkan daripada Engkau. Sesungguhnya tidak terhina orang yang memperoleh pimpinan-Mu. dan tidak mulia orang yang Engkau musuhi. Telah memberi berkat Engkau, oh Tuhan, dan maha Tinggi Engkau. Hanya untuk Engkau sajalah segala macam puji, terhadap apa-apa yang telah Engkau tetapkan.

Aku minta ampun dan taubat kepada Engkau. Dirahmati Allah jugalah kiranya Muhammad, Nabi yang Ummi, dan keluarganya dan sahabat-sahabatnya, dan diberi-Nya kesejahteraan ke atas mereka seluruhnya.

No comments: